LICEUL TEHNOOLOGIC ”DR. FLORIAN ULMEANU” ULMENI

Activitatea II-5: Activități extracurriculare desfășurate din cadrul proietului ”Calea spre reușită: PNRAS II”

În cadrul acestor activități toti elevii de gimnaziu din perioada de implementare, vor fi antrenați în cadrul unor CERCURI DE ACTIVITĂȚI EXTRA-CURRICULARE. Aceste cercuri se vor desfășura pe centre de interes, lunar, încurajând astfel colaborarea, munca în echipă, contribuind atât la eliminarea barierelor de comunicare cât și la dezvoltarea personală și dezvoltarea de noi abilități și competențe.

Cercul ”Cercetătotii istorici!”

Competențe specifice vizate:

  • Identificara diferențelor temporale dintre evenimenteși procese istorice;
  • Localizarea în timp și spațiu a faptelor și/sau a proceselor istorice;
  • Explorarea surselor istorice prin utilizarea instrumentelor specifice gândirii critice;
  • Stabilirea de asemenări și deosebiri referitoare la evenimente/procese istorice, pe baza unor surse diferite;
  • Asumarea de roluri în grupuri de lucru;
  • Utilizarea dialogului intercultural;
  • Utilizarea resurselor multimedia în scopul învățării;
  • Asumarea critică a unui set de valori recunoscute social;

Poze din activități ”Cercetătorii istorici!”

Cercul ”Cum funcționează lucrurile!”

Competențe specifice vizate:

  • Exploatarea proprietăților și fenomenelor fizice în cadrul unor investigații simple;
  • Formularea unor concluzii simple pe baza datelorexperimentale obținute în cadrul investigațiilor științifice;
  • Identificarea în natură și în aplicații tehnice uzuale a fenomenelor fizice studiate;
  • Descrierea calitativă a unor fenomene fizice simple identificate în natură și în aplicații tehnice uzuale;
  • Respectare regulilor stabilite pentru protecția propriei persoane, a celorlalți și a mediului ăn timpul utilizării diferitelor instrumente, aparate, dispozitive;
  • Extragerea de date și informații științifice relevante din observații proprii;
  • Organizarea datelor experimentale în diferite forme simple de prezentare;
  • Formularea unor comcluzii simple cu privire la datele obținute și la evoluția propriei experiențe de învățare;
  • Uilizarea unor mărimi fizice și a unor principii, teoreme, legi, modele fizice pentru a răspunde la întrebări/ probleme care necesită cunoaștere factuală;
  • Folosirea unor modele simple în rezolvarea de probleme/ situații problemă experimentală;

Poze din activități ”Cum funcționează lucrurile!”

Cercul ”MIȘCARE, SPORT ȘI SĂNĂTATE!”

Competențe specifice vizate:

  • Menținerea stării optime de sănătate a elevilor și creșterea capacității de adaptare a acestora la factori de mediu;
  • Armonizarea propriei dezvoltări fizice și prevenirea instalării abaterilor posibile de a acesta;
  • Interes constant pentru participarea independentă a exercițiilor fizice, jocurilor și a diferitelor sporturi;
  • Manifestarea spiritului de echipă și de intrecere, în funcție de un sistem de reguli acceptate;

Poze din activități ”MIȘCARE, SPORT ȘI SĂNĂTATE!”

Cercul ”MICII CRTEATIVI!”

Competențe specifice vizate:

  • Dezvoltarea atenției la detalii;
  • Dezvoltarea abilități practice;
  • Promovarea colaborării și a bucuriei festive;
  • Promovarea tradițiilor populare românești;

Poze din activități ”Micii creativi!”

Cercul ”Robotică”

Competențe specifice vizate:

  • Construirea de modele simple de roboți;
  • Crearea mediilor simulate de lucru ale modelelor de roboți;
  • Elaborarea programelor de conducere cu modelele de roboți;
  • Respectarea regurilor de securitate, ergonomie și etice ăn construirea modelellor de roboți, în conducerea și programarea acestora;

Poze din activități ”Robotică”

Activități Cercul de Robotică- video